Ogłoszenia ikonka

Uwaga – zmiana adresu email: sp@kornatka.com.pl

Biedronki – maluchy

Wychowawcy:

  • mgr Jadwiga Pietrzkiewicz
  • mgr Małgorzata Sitarz

Pomoc nauczyciela:

  • Anna Płachno

Godziny pracy oddziału: 7.30 – 16.30

KRĘGI TEMATYCZNE oraz ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE

MALUCHY – KWIECIEŃ

 

Wielkanocne tradycje. Dziecko:

  • wie, dlaczego obchodzimy Święta Wielkanocne
  • poznaje regionalne tradycje wielkanocne
  • poznaje tradycyjne techniki zdobienia jaj
  • zna symbolikę produktów znajdujących się w wielkanocnym koszyku

Dbamy o środowisko. Dziecko:

  • dostrzega piękno przyrody
  • rozumie potrzebę dbania o czystość środowiska i ochrony przyrody
  • poznaje zasady segregowania odpadów
  • wie, co oznaczają terminy „ekologia” i „żywność ekologiczna”

Książki i książeczki. Dziecko:

  • wykazuje zainteresowanie książkami
  • wie, że należy dbać o książki
  • rozumie wartość książki jako nośnika informacji i przedmiotu budzącego emocje
  • wie, co to jest biblioteka

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE REALIZOWANE PRZEZ CAŁY MIESIĄC.  Dziecko:

  • nawiązuje pozytywne relacje w grupie, czerpie radość ze wspólnej zabawy
  • przestrzega obowiązujących w grupie zasad i reguł
  • próbuje godzić się z porażką
  • używa zwrotów grzecznościowych; dzień dobry, do widzenia, proszę, dziękuję, przepraszam
  • uczestniczy w zabawach zaproponowanych przez nauczyciela
  • doskonali umiejętność uważnego słuchania, odpowiadania na pytania i wypowiadania się
  • układa i opowiada proste historyjki obrazkowe
  • analizuje obrazki, wskazuje brakujące elementy
  • łączy obrazki w pary według podanego kryterium
  • rozwiązuje zagadki słowne
  • śpiewa piosenki i recytuje wiersze
  • tańczy proste układy taneczne
  • rozwija sprawność fizyczną uczestnicząc w zabawach ruchowych
  • rozwija sprawność dłoni oraz palców podczas zabaw konstrukcyjnych i plastycznych
  • wykonuje ćwiczenia grafomotoryczne
  • doskonali umiejętność wycinania
  • rozumie pojęcia: pod, nad, obok, na, za, przed
  • dostrzega i kontynuuje rytm
  • przelicza i porównuje liczebność zbiorów
  • poznaje liczebniki porządkowe
  • utrwala znajomość pojęcia „para”
  • rozpoznaje swoją wizytówkę (imię)
  • rozpoznaje i nazywa podstawowe kolory
  • wdraża się do rozróżniania prawej i lewej strony ciała
  • kształtuje nawyk prawidłowej postawy ciała podczas siedzenia na dywanie i na krzesełku

 

 

KRĘGI TEMATYCZNE oraz ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE

MALUCHY – MARZEC

Dbamy o zdrowie. Dziecko:

  • zna zasady zdrowego odżywiania
  • potrafi dobrać odpowiedni strój do warunków atmosferycznych
  • wie, dlaczego ruch jest ważny dla zdrowia
  • rozumie konieczność codziennego dbania o higienę

Jak dawniej było. Dziecko:

  • zna nazwy urządzeń elektrycznych i ich zastosowanie oraz zasady ich bezpiecznego używania
  • poznaje nazwy różnych domów, ich rodzaje i materiały z których są budowane
  • nazywa dawne i współczesne środki transportu oraz sposoby komunikowania się na odległość
  • poznaje dawne zabawki, gry i zabawy, aktywnie w nich uczestniczy

Pierwsze oznaki wiosny. Dziecko:

  • dostrzega wiosenne zmiany zachodzące w przyrodzie
  • poznaje znaczenie przysłowia „W marcu jak w garncu”
  • poznaje warunki potrzebne roślinom do wzrostu
  • poznaje wybrane owady

Morski świat. Dziecko:

  • wykazuje zainteresowanie morskim światem, morskimi zwierzętami
  • poznaje morskie środki transportu
  • poznaje ciekawostki na temat bursztynu i muszli

Na wsi. Dziecko:

  • rozpoznaje i nazywa zwierzęta żyjące na wsi oraz ich potomstwo
  • wie, na czym polega praca rolnika
  • poznaje wybrane maszyny rolnicze

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE REALIZOWANE PRZEZ CAŁY MIESIĄC.  Dziecko:

  • nawiązuje pozytywne relacje w grupie, czerpie radość ze wspólnej zabawy
  • przestrzega obowiązujących w grupie zasad i reguł
  • próbuje godzić się z porażką
  • używa zwrotów grzecznościowych; dzień dobry, do widzenia, proszę, dziękuję, przepraszam
  • uczestniczy w zabawach zaproponowanych przez nauczyciela
  • doskonali umiejętność uważnego słuchania, odpowiadania na pytania i wypowiadania się
  • układa i opowiada proste historyjki obrazkowe
  • analizuje obrazki, wskazuje brakujące elementy
  • śpiewa piosenki i recytuje wiersze
  • tańczy proste układy taneczne
  • rozwija sprawność fizyczną uczestnicząc w zabawach ruchowych
  • rozwija sprawność dłoni oraz palców podczas zabaw konstrukcyjnych i plastycznych
  • ćwiczy prawidłowy chwyt narzędzia pisarskiego
  • rysuje po śladzie
  • doskonali umiejętność wycinania
  • rozumie pojęcia: pod, nad, obok, na, za, przed
  • dostrzega i kontynuuje rytm
  • dobiera elementy w pary wg. podanego kryterium
  • przelicza elementy i stosuje pojęcie „tyle samo
  • rozpoznaje swoją wizytówkę (imię)
  • wdraża się do rozróżniania prawej i lewej strony ciała
  • kształtuje nawyk prawidłowej postawy ciała podczas siedzenia na dywanie i na krzesełku

KRĘGI TEMATYCZNE oraz ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE

MALUCHY – LUTY

 

Zimowe zabawy. Dziecko:

  • wskazuje charakterystyczne cechy zimy, dostrzega piękno otaczającej przyrody
  • zna reguły i zasady obowiązujące podczas zabaw na śniegu
  • tworzy budowle ze śniegu oraz obrazy na śniegu
  • wie, jak wygląda i do czego służy termometr
  • nazywa różne zimowe dyscypliny sportowe

Wisła – polska rzeka. Dziecko:

  • zna polskie symbole narodowe, odczuwa przynależność do swojego narodu
  • zdobywa informacje o Wiśle
  • poznaje nazwy polskich miast: Kraków, Warszawa, Gdańsk oraz legendę o Smoku Wawelskim
  • zna nazwę miejscowości w której mieszka oraz budynki użyteczności publicznej w Kornatce
  • potrafi się przedstawić imieniem i nazwiskiem

Sztuka wokół nas. Dziecko:

  • rozpoznaje i nazywa narzędzia malarskie
  • wykonuje eksperymenty graficzne z użyciem farb
  • ogląda książki i albumy o malarstwie i sztuce
  • wie, czym jest rzeźba
  • wie, czym jest muzeum, uczestniczy w jego wirtualnym zwiedzaniu

Wesoły karnawał . Dziecko:

  • poznaje zwyczaje karnawałowe
  • uczestniczy w zabawach tanecznych
  • prezentuje swój strój karnawałowy
  • przeprowadza proste eksperymenty z balonami

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE REALIZOWANE PRZEZ CAŁY MIESIĄC.  Dziecko:

  • nawiązuje pozytywne relacje w grupie, czerpie radość ze wspólnej zabawy
  • przestrzega obowiązujących w grupie zasad i reguł
  • próbuje godzić się z porażką
  • używa zwrotów grzecznościowych; dzień dobry, do widzenia, proszę, dziękuję, przepraszam
  • uczestniczy w zabawach zaproponowanych przez nauczyciela
  • doskonali umiejętność uważnego słuchania, odpowiadania na pytania i wypowiadania się
  • układa i opowiada proste historyjki obrazkowe
  • analizuje obrazki, wskazuje brakujące elementy
  • nazywa symbole i znaki obecne w otoczeniu
  • śpiewa piosenki i recytuje wiersze
  • tańczy proste układy taneczne
  • rozwija sprawność fizyczną uczestnicząc w zabawach ruchowych
  • rozwija sprawność dłoni oraz palców podczas zabaw konstrukcyjnych i plastycznych
  • doskonali umiejętność wycinania
  • rozumie pojęcia: pod, nad, obok, na, za, przed
  • dostrzega i kontynuuje rytm
  • przelicza elementy i stosuje pojęcie „tyle samo”
  • utrwala znajomość pojęcia „para”
  • rozpoznaje swoją wizytówkę (imię)
  • rozpoznaje i nazywa podstawowe kolory
  • wdraża się do rozróżniania prawej i lewej strony ciała
  • kształtuje nawyk prawidłowej postawy ciała podczas siedzenia na dywanie i na krzesełku

KRĘGI TEMATYCZNE oraz ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE

MALUCHY – STYCZEŃ

 

Rakietą w kosmos. Dziecko:

  • poznaje ciekawostki o kosmosie
  • rozbudza zainteresowanie kosmosem
  • wie, że po nocy zawsze następuje dzień, a po dniu noc

Zima w pełni. Dziecko:

  • zna zjawiska pogodowe związane z zimą
  • wie, z jakich elementów zbudowany jest bałwan
  • potrafi wyjaśnić zjawisko topnienia śniegu i lodu
  • wie, jak należy ubierać się zimą
  • dba o bezpieczeństwo swoje i innych podczas zabaw na śniegu

 

Droga babciu, drogi dziadku. Dziecko:

  • zna imiona babć, dziadków, mamy i taty
  • wie, że należy pomagać dorosłym w codziennych obowiązkach
  • potrafi określić co lubi robić z babcią i z dziadkiem
  • prezentuje swoje umiejętności recytatorskie, taneczne i wokalne

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE REALIZOWANE PRZEZ CAŁY MIESIĄC.  Dziecko:

  • nawiązuje pozytywne relacje w grupie, czerpie radość ze wspólnej zabawy
  • przestrzega obowiązujących w grupie zasad i reguł
  • używa zwrotów grzecznościowych; dzień dobry, do widzenia, proszę, dziękuję, przepraszam
  • doskonali umiejętność wypowiadania się na określony temat,
  • zwiększa świadomość ciała i jego możliwości
  • uczestniczy w zabawach zaproponowanych przez nauczyciela
  • słucha ze zrozumieniem i odpowiada na pytania dotyczące treści prostych baśni, opowiadań
  • układa i opowiada historyjki obrazkowe
  • wypowiada się na określony temat
  • analizuje obrazki, wskazuje brakujące elementy
  • śpiewa piosenki solo i w grupie
  • tańczy proste układy taneczne
  • dokonali umiejętności grafomotoryczne, ćwiczy sprawność dłoni
  • ćwiczy umiejętność wycinania
  • zwiększa świadomość ciała i jego możliwości
  • rozumie pojęcia: pod, nad, obok, na, za, przed
  • klasyfikuje przedmioty za względu na wielkość
  • dostrzega i kontynuuje rytm
  • doskonali umiejętność przeliczania
  • rozdziela po równo
  • rozpoznaje i nazywa podstawowe kolory
  • wdraża się do rozróżniania prawej i lewej strony ciała
  • kształtuje nawyk prawidłowej postawy ciała podczas siedzenia na dywanie i na krzesełku

KRĘGI TEMATYCZNE oraz ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE

MALUCHY – GRUDZIEŃ

 

Zapraszamy do teatru. Dziecko:

  • wie, czym jest teatr, wskazuje i nazywa wybraneelementy znajdujące się w teatrze
  • nazywa postacie z różnych bajek
  • wciela się w różne role
  • uczestniczy w zabawach teatralnych, wcielając sięw różne role
  • uczestniczy w spotkaniu ze Świętym Mikołajem, recytuje wiersze i śpiewa piosenkę

Kulinarne wyzwania. Dziecko:

  • zna i nazywa sprzęty i akcesoria znajdujące sięw kuchni
  • komponuje posiłki z wykorzystaniem plastikowychzabawek
  • dba o higienę i czystość podczas zabaw kulinarnych
  • wie, jak powstaje czekolada

Święta tuż, tuż. Dziecko:

  • poznaje zwyczaje związane ze Świętami Bożego Narodzenia
  • układa życzenia świąteczne, zna przeznaczenie kartek świątecznych
  • wykonuje proste ozdoby choinkowe
  • śpiewa kolędy
  • wskazuje i nazywa zapachy kojarzące się ze Świętami

Witamy Nowy Rok. Dziecko:

  • opowiada o zwyczajach związanych z powitaniem Nowego Roku
  • wie, jak wyglądają i do czego służą kalendarze
  • wie, do czego służą zegary, poznaje pracę zegarmistrza
  • zna i nazywa pory dnia i pory roku

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE REALIZOWANE PRZEZ CAŁY MIESIĄC.  Dziecko:

  • nawiązuje pozytywne relacje w grupie, czerpie radość ze wspólnej zabawy
  • przestrzega obowiązujących w grupie zasad i reguł
  • używa zwrotów grzecznościowych: dzień dobry, do widzenia, proszę, dziękuję, przepraszam
  • doskonali umiejętność wypowiadania się na określony temat
  • zwiększa świadomość ciała i jego możliwości
  • uczestniczy w zabawach zaproponowanych przez nauczyciela
  • słucha ze zrozumieniem i odpowiada na pytania dotyczące treści prostych baśni, opowiadań
  • rozwiązuje zagadki obrazkowe
  • wypowiada się na określony temat
  • dokonali umiejętności grafomotoryczne, ćwiczy sprawność dłoni
  • zwiększa świadomość ciała i jego możliwości
  • określa kierunki i ustala położenie przedmiotóww stosunku do własnej osoby
  • dostrzega i kontynuuje rytm
  • doskonali umiejętność przeliczania
  • rozpoznaje i nazywa podstawowe kolory
  • wdraża się do rozróżniania prawej i lewej strony ciała
  • kształtuje nawyk prawidłowej postawy ciała podczas siedzenia na dywanie i na krzesełku

 

KRĘGI TEMATYCZNE oraz ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE

MALUCHY – LISTOPAD

 

Poznajemy swoje emocje. Dziecko:

  • rozpoznaje i nazywa emocje swoje i innych
  • wyraża emocje ruchem i mimiką
  • określa sytuacje związane z występowaniem różnychstanów emocjonalnych
  • rozpoznaje emocje wyrażone w formie emotikonów
  • poznaje sposoby radzenia sobie z niektórymi emocjami

Nasz kraj – Polska. Dziecko:

  • potrafi wskazać najważniejsze punkty na mapiePolski
  • zna symbole narodowe
  • śpiewa fragment polskiego hymnu państwowego stojąc w postawie zasadniczej
  • poznaje polskie legendy
  • potrafi oddzielić legendę od rzeczywistości

Bezpieczny przedszkolak. Dziecko:

  • nazywa obiekty związane z ruchem drogowym
  • poznaje zasady bezpieczeństwa na drodze
  • zna numer alarmowy 112, wie, kiedy go używać
  • wie, jak wyglądają i do czego służą znaki drogowe

 

Listopadowy deszcz. Dziecko:

  • dostrzega zmiany zachodzące w przyrodzie późną jesienią
  • obserwuje zmieniającą się pogodę
  • wie, jak należy się ubierać późną jesienią

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE REALIZOWANE PRZEZ CAŁY MIESIĄC.  Dziecko:

  • nawiązuje pozytywne relacje w grupie, czerpie radość ze wspólnej zabawy
  • przestrzega obowiązujących w grupie zasad i reguł
  • używa zwrotów grzecznościowych; dzień dobry, do widzenia, proszę, dziękuję, przepraszam
  • obdarza uwagą inne dzieci i osoby dorosłe
  • uczestniczy w zabawach zaproponowanych przez nauczyciela
  • z zainteresowaniem słucha krótkich wierszy, opowiadań i bajek
  • wypowiada się na określony temat
  • śpiewa proste piosenki i przedstawia ruchem ich treść
  • manipuluje zabawkami, rysuje, koloruje, maluje
  • zwiększa świadomość ciała i jego możliwości
  • określa położenie przedmiotu w odniesieniu do własnej osoby
  • przelicza prawidłowo w dowolnym zakresie
  • odkodowuje informacje wyrażone w formiepiktogramów
  • rozpoznaje i nazywa podstawowe kolory
  • wdraża się do rozróżniania prawej i lewej strony ciała
  • kształtuje nawyk prawidłowej postawy ciała podczas siedzenia na dywanie i na krzesełku.

 

KRĘGI TEMATYCZNE oraz ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE

MALUCHY – PAŹDZIERNIK

 

Owoce i warzywa. Dziecko:

  • rozpoznaje niektóre owoce i warzywa
  • wie, „skąd się biorą” owoce i warzywa (ogródek warzywny, sad – drzewa owocowe, sklep)
  • poznaje znaczenie owoców i warzyw dla swojego zdrowia

Razem się bawimy. Dziecko:

  • wie, co znaczy być dobrym kolegą, koleżanką
  • cierpliwie czeka na swoją kolej, godzi się z porażką
  • nazywa swoje emocje i uczucia

Jesienne drzewa i ich tajemnice. Dziecko:

  • nazywa wybrane drzewa, rozpoznaje niektóre liście i owoce
  • rozpoznaje i nazywa niektóre grzyby
  • opisuje wygląd drzew, poznaje części drzewa
  • wie, że należy szanować przyrodę

Jak zwierzęta przygotowują się do zimy. Dziecko:

  • rozpoznaje i nazywa zwierzęta mieszkające w lesie
  • wie, jak należy się zachować w stosunku do dzikich zwierząt
  • poznaje jesienno-zimowe zwyczaje jeży i wiewiórek

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE REALIZOWANE PRZEZ CAŁY MIESIĄC.  Dziecko:

  • nawiązuje pozytywne relacje w grupie
  • podejmuje próby współdziałania w zabawie, czerpie radość ze wspólnej zabawy
  • przestrzega obowiązujących w grupie zasad i reguł
  • używa zwrotów grzecznościowych: dzień dobry, do widzenia, proszę, dziękuję, przepraszam
  • obdarza uwagą inne dzieci i osoby dorosłe
  • uczestniczy w zabawach ruchowych, dydaktycznych, badawczych zorganizowanych przez nauczyciela
  • lubi oglądać książeczki
  • z zainteresowaniem słucha krótkich wierszy, opowiadań i bajek
  • wypowiada się na określony temat
  • śpiewa proste piosenki i przedstawia ruchem ich treść
  • manipuluje zabawkami, rysuje, koloruje, maluje, rozwijając sprawność dłoni oraz palców
  • rozpoznaje wizytówkę ze swoim imieniem
  • wskazuje i nazywa podstawowe części ciała
  • określa położenie przedmiotu w odniesieniu do własnej osoby (nad głową, przed dzieckiem, obok, za nim)
  • przelicza prawidłowo w dowolnym zakresie (początkowo 2 przedmioty), dotykając i wymieniając liczebniki – jeden, dwa itd ….
  • rozpoznaje i nazywa podstawowe kolory
  • dostrzega rolę odpoczynku oraz relaksacji

KRĘGI TEMATYCZNE oraz ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE

Maluchy – wrzesień

 

Pierwszy raz w przedszkolu. Dziecko:

  • poznaje imiona kolegów i koleżanek z grupy
  • poznaje zasady regulujące współżycie w grupie i wie, że trzeba ich przestrzegać
  • podejmuje próby samodzielnego zdejmowania i zakładania ubrania, korzystania z toalety, spożywania posiłków
  • poznaje podstawowe zasady higieny

 

Żegnamy wakacje. Dziecko:

  • stara się wyrażać swoje myśli
  • wypowiada się na temat swoich wakacji
  • uważnie słucha wierszy i opowiadań
  • śpiewa piosenki, powtarza proste układy ruchowe

 

Kończy się wrzesień, nadchodzi jesień. Dziecko:

  • obserwuje jesienne zjawiska atmosferyczne
  • wsłuchuje się w dźwięki przyrody, próbuje je rozpoznawać
  • rozpoznaje i nazywa wybrane owoce

 

Cuda na ziemi. Dziecko:

  • rozbudza zainteresowania przyrodnicze
  • poznaje ciekawostki ze świata roślin i zwierząt
  • wie, jak należy dbać o przyrodę

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE REALIZOWANE PRZEZ CAŁY MIESIĄC.  Dziecko:

  • nawiązuje pozytywne relacje z dziećmi i opiekunami
  • odczuwa przynależność do grupy
  • mówi o swoich potrzebach
  • podejmuje próby współdziałania w zabawie, czerpie radość ze wspólnej zabawy
  • poznaje i stara się przestrzegać obowiązujące w grupie zasady i reguły
  • używa zwrotów grzecznościowych; dzień dobry, do widzenia, proszę, dziękuję, przepraszam
  • obdarza uwagą inne dzieci i osoby dorosłe
  • uczestniczy w zabawach zorganizowanych przez nauczyciela
  • lubi oglądać książeczki
  • z zainteresowaniem słucha krótkich wierszy, opowiadań i bajek
  • wypowiada się na określony temat
  • śpiewa proste piosenki i przedstawia ruchem ich treść
  • manipuluje zabawkami, rysuje, koloruje, maluje
  • wskazuje i nazywa podstawowe części ciała
  • rozpoznaje i nazywa podstawowe kolory
  • dostrzega rolę odpoczynku oraz relaksacji
Nasi partnerzy
Skip to content