Ogłoszenia ikonka

Uwaga – zmiana adresu email: sp@kornatka.com.pl

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE

MALUSZKI- KWIECIEŃ

 

Wiosna na wsi

 

  • poznajemy dorosłe i młode zwierzęta hodowane na wsi
  • wiemy, co nam dają zwierzęta hodowane w gospodarstwie
  • uważnie słuchamy wiersza i odpowiadamy na pytania dotyczące wysłuchanego tekstu
  • liczymy poprawnie w dowolnym zakresie
  • poruszamy się odpowiednio do słyszanego akompaniamentu
  • wykonuje estetyczną pracę plastyczną
  • wykonujemy masażyk na plecach kolegi stosując się do poleceń
  • staramy się samodzielnie przebierać do ćwiczeń gimnastycznych

 W świecie teatru

 

  • oglądamy przedstawienia teatralne
  • wiemy co to są pacynki i kukiełki
  • naśladujemy ruchy, gesty, mimikę różnych postaci
  • znamy pojęcia dotyczące położenia w przestrzeni (na, pod, nad, przed, za, obok)
  • ustalamy równoliczność zbiorów poprzez łączenie elementów w pary
  • powtarzamy z pamięci krótkie wierszyki
  • rozpoznajemy wizytówkę swoją i innych dzieci

Ochrona przyrody

 

  • dostrzegamy piękno naszego otoczenia
  • wiemy, jak dbać o nasze środowisk
  • znamy podstawowe zasady segregacji śmieci
  • potrafimy ocenić złe i dobre zachowanie
  • segregujemy elementy ze względu na podaną cechę
  • rozwiązujemy proste zagadki
  • słuchamy ze zrozumieniem

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE.

MALUSZKI – MARZEC

Poznajemy zwierzęta

  • dostrzegamy podobieństwa i różnice w budowie dzikich zwierząt
  • rozpoznajemy i nazywamy kilka zwierząt polskich i egzotycznych
  • naśladujemy ruchy rożnych zwierząt
  • powtarzamy z pamięci krótkie wierszyki
  • rozwiązujemy zagadki o zwierzętach
  • rozpoznajemy swoją wizytówkę

Były sobie dinozaury

  • poznajemy prehistoryczne zwierzęta – dinozaury
  • uważnie słuchamy opowiadania i odpowiadamy na pytania dotyczące jego treści
  • odtwarzamy ruchem treść piosenki
  • zwracamy uwagę na piękne ilustracje w encyklopediach dla dzieci
  • liczymy poprawnie w dowolnym zakresie (minimum do 4)
  • rozpoznajemy wizytówkę swoją i innych dzieci

 Wiosna tuż, tuż

  • dostrzegamy zmiany w przyrodzie
  • wiemy, co to jest przedwiośnie
  • poznajemy różne techniki plastyczne
  • posługujemy się nożyczkami
  • znamy pojęcia dotyczące położenia w przestrzeni (na, pod, nad, przed, za, obok)
  • staramy się samodzielnie przebrać do ćwiczeń gimnastycznych

Nadeszła wiosna

  • rozpoznajemy zwiastuny wiosny
  • znamy czynniki potrzebne do rozwoju roślin
  • rozwiązujemy proste zagadki
  • słuchamy ze zrozumieniem
  • szeregujemy wg wzrastającej i malejącej liczby elementów
  • potrafimy okazać radość z nadejścia wiosny

Wielkanoc

  • znamy tradycje związane ze Świętami Wielkanocnymi
  • umiemy pomóc rodzicom w przygotowaniach do Świąt
  • odpowiadamy na pytania dotyczące wysłuchanego opowiadania
  • potrafimy opowiedzieć historyjkę obrazkową
  • rozpoznajemy wizytówki innych dzieci
  • poprawnie liczymy w dowolnym zakresie (minimum do 4)

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE MALUCHY – LUTY

 

Tak mija nam czas

  • dostrzegamy zmiany zachodzące zimą w przyrodzie
  • zauważamy naturalny, występujący w przyrodzie rytm dnia i nocy
  • wiemy, dlaczego w dzień jest jasno a w nocy ciemno
  • potrafimy wymienić kilka czynności wykonywanych o różnych porach dnia
  • potrafimy porównywać naszą wysokość z wysokością innych dzieci
  • umiemy przedstawić ruchem treść wiersza

 Zabawy na śniegu

  • wiemy, jak należy ubierać się zimą wychodząc na zewnątrz
  • znamy zasady bezpieczeństwa podczas zabaw na śniegu i lodzie
  • dostrzegamy uroki zimy, potrafimy ukazać je w pracy plastycznej
  • rozwiązujemy proste zagadki
  • potrafimy śpiewać zimowe piosenki
  • bezpiecznie, wesoło i radośnie bawimy się podczas Balu Karnawałowego

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE MALUCHY – STYCZEŃ

 

W świecie baśni

  • poznajemy różne baśnie
  • odpowiadamy na pytania dotyczące wysłuchanego tekstu
  • zwracamy uwagę na piękne ilustracje w książkach z bajkami
  • wiemy, że nie wolno rozmawiać z nieznajomymi
  • znamy liczebniki porządkowe: pierwszy, drugi, trzeci
  • recytujemy z pamięci proste wiersze, śpiewamy piosenki

Dokarmiamy ptaki

  • wiemy jak pomóc ptakom przetrwać zimę
  • znamy ptaki przylatujące do karmnika
  • rozpoznajemy ślady ptaków na śniegu
  • wiemy, że nie należy dotykać chorych ptaków

Moja Babcia i mój Dziadek

  • nazywamy członków najbliższej rodziny
  • wzmacniamy więzi rodzinne
  • wiemy, jak sprawić przyjemność Babci i Dziadkowi
  • uczymy się wierszy i piosenek
  • uczestniczymy w uroczystościach rodzinnych
  • prezentujemy publiczne swoje umiejętności

 

Zabawy na śniegu

  • dostrzegamy piękno krajobrazu w zimowej szacie
  • poznajemy i nazywamy zabawy na śniegu
  • znamy zasady bezpieczeństwa podczas zabawy na śniegu
  • potrafimy coraz ładnie rysować po śladzie i kolorować kontury

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE MALUCHY – GRUDZIEŃ

 

Ulubione zabawy i zabawki

  • chętnie uczestniczymy w zabawach organizowanych przez nauczyciela
  • potrafimy zgodnie bawić się zabawkami z innymi dziećmi
  • opowiadamy o ulubionej zabawce
  • wspólnie czekamy na spotkanie ze Świętym Mikołajem
  • prezentujemy swoje umiejętności wokalne i taneczne

 Zima biała

  • obserwujemy zmiany zachodzące zimą w krajobrazie
  • dostrzegamy piękno przyrody w zimowej szacie
  • poznajemy niektóre właściwości fizyczne śniegu i lodu
  • poznajemy nowe techniki plastyczne

Święta tuż – tuż.

  • poznajemy regionalne zwyczaje związane ze Świętami Bożego Narodzenia
  • wykonujemy proste ozdoby choinkowe
  • potrafimy śpiewać kolędy
  • bierzemy udział w konkursie kolęd
  • ubieramy choinkę
  • składamy sobie życzenia świąteczne

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE MALUCHY – LISTOPAD

 

Domy i domki

  • znamy nazwę naszej ojczyzny oraz miejscowości w której mieszkamy
  • wiemy, jak wygląda flaga Polski
  • znamy I i II zwrotkę hymnu Polski
  • poznajemy dawne i współczesne domy w naszej okolicy
  • wiemy, gdzie mieszkają niektóre zwierzęta
  • znamy sposób przygotowania się jeży do nadchodzącej zimy

 Urządzenia elektryczne

  • rozpoznajemy i nazywamy wybrane urządzenia elektryczne
  • wiemy, w jaki sposób urządzenia elektryczne ułatwiają pracę w domu
  • znamy zasady bezpieczeństwa związane z urządzeniami elektrycznymi
  • rozwiązujemy zagadki słuchowe
  • potrafimy coraz ładnie rysować po śladzie i kolorować kontury
  • poznajemy nowe techniki plastyczne

A deszcz pada i pada

  • dostrzegany zmiany zachodzące w przyrodzie późną jesienią
  • znamy zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla jesieni
  • potrafimy ubrać się na późnojesienny spacer
  • układamy proste rytmy
  • zapamiętujemy słowa prostego wiersza

 

Dbamy o zdrowie

  • wiemy dlaczego i jak należy dbać o czystość rąk
  • znamy wartość owoców i warzyw dla naszego zdrowia
  • lubimy zabawy ruchowe bo służą naszemu zdrowiu
  • potrafimy opowiadać historyjki obrazkowe
  • słuchamy ze zrozumieniem czytanych opowiadań, odpowiadamy na pytania

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE MALUCHY – PAŹDZIERNIK

 

Kolorowe warzywa

  • znamy nazwy popularnych warzyw
  • wiemy, dlaczego należy jeść warzywa
  • przyporządkowujemy elementy do danej kolekcji
  • rozróżniamy kontrasty dynamiczne – cicho-głośno
  • tworzymy różne kompozycje plastyczne
  • rozwiązujemy proste zagadki o warzywach

 Jesień w lesie

  • dostrzegamy zmiany zachodzące w przyrodzie
  • nazywamy leśne owoce – kasztany, żołędzie, szyszki,
  • dostrzegamy i kontynuujemy proste rytmy
  • poznajemy nowe techniki plastyczne
  • umiemy troszczyć się o innych

Nasze rodziny

  • wiemy, kogo nazywamy przyjacielem
  • obserwujemy domy w naszej miejscowości
  • śpiewamy nowe piosenki
  • recytujemy wiersze
  • chętnie rysujemy naszych rodziców
  • rozwiązujemy zagadki

 

Domowi ulubieńcy

  • dzielimy się informacjami na temat naszych domowych zwierzątek
  • wiemy, jak należy się nimi opiekować
  • segregujemy sylwety zwierząt wg podanego kryterium
  • znamy najważniejsze części ciała zwierząt
  • słuchamy ze zrozumieniem czytanych opowiadań, odpowiadamy na pytania

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE MALUCHY – WRZESIEŃ

 

Pierwsze dni w przedszkolu

  • zgodnie bawimy się zabawkami,  dbamy o porządek na sali
  • poznajemy się nawzajem
  • wiemy jak wygląda nasze imię
  • poznajemy zasady zachowania się w łazience i szatni
  • znamy nazwy części swojego ciała
  • chętnie uczymy się piosenki

Jestem przedszkolakiem

  • wiemy, jak należy zachować się w przedszkolu
  • przestrzegamy ustalonych reguł życia w grupie przedszkolnej
  • rozpoznajemy i nazywamy wybrane kolory
  • uczymy się wiersza i piosenki
  • bierzemy udział w zabawach dydaktycznych i ruchowych
  • chętnie podejmujemy próby samodzielnego rozbierania i ubierania się

Droga do przedszkola

  • wiemy, jak bezpiecznie poruszać się po drodze
  • wdrażamy się do bezpiecznego chodzenia na spacery i przechodzenia przez przejście dla pieszych
  • poznajemy różne pojazdy
  • słuchamy uważnie opowiadań
  • rozwiązujemy zagadki

 

Jesień w sadzie

  • dostrzegamy piękno przyrody  w naszej miejscowości
  • segregujemy i nazywamy owoce
  • poznajemy ich budowę zewnętrzną i wewnętrzną
  • lubimy jeść owoce, rozpoznajemy je po smaku
  • porównujemy ilości małych i dużych owoców
Nasi partnerzy
Skip to content