Ogłoszenia ikonka

Uwaga – zmiana adresu email: sp@kornatka.com.pl

Pszczółki – starszaki

Wychowawcy:

  • mgr Elżbieta Mistarz
  • mgr Beata Pazdur

Pomoc nauczyciela:

  • Beata Ptak
  • Gabriela Płatek

Godziny pracy oddziału: 7.30 – 15.00

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZY

dla  gr. starszej na miesiąc kwiecień

 

 

W DOMU I W ZAGRODZIE

  • poznanie i nazywanie zwierząt domowych hodowlanych na wsi
  • nazywanie piskląt oraz ich domów
  • słuchanie i rozpoznawanie głosów z wiejskiego podwórka
  • klasyfikowanie sylwet zwierząt wg gatunków
  • wyjaśnienie znaczenia hodowli zwierząt dla ludzi
  • wypowiada się na temat życia na wsi

ŚWIĘTA WIELKANOCNE

  • poznajemy tradycje i zwyczaje Świąt Wielkanocnych w naszym regionie
  • kultywowanie tradycji i zwyczajów świątecznych
  • wykonujemy stroiki świąteczne , robimy palmy
  • malujemy pisanki, lepimy baranki
  • przygotowania do Świąt Wielkanocnych w naszych domach
  • poznajemy potrawy wielkanocne

   EKO SYSTEM ŻYCIA – EKOLOGIA

  • powitanie nowej pory roku – wiosny
  • szanujemy i chronimy przyrodę
  • kształtowanie właściwych nawyków dotyczących ochrony środowiska naturalnego
  • poznanie zagrożeń dla środowiska przyrodniczego np: zatruwanie wód, powietrza, gleby, wyrzucanie odpadów
  • rozwijanie właściwego stosunku do świata przyrody – szanujemy wodę,
  • niezanieczyszczamy powietrza przez dymy, spaliny
  • poznajemy skutki palenia papierosów i ich szkodliwy wpływ dla zdrowia
  • Realizacja programu – Czyste powietrze wokół nas

 

 

 

 

 

 

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZY

dla  gr. starszej na miesiąc marzec

 

 

DAWNIEJ I DZIŚ – WYNALAZKI

  • poznajemy różne wynalazki, wiemy co to jest wynalazek
  • poznajemy nazwy i charakterystyczne cechy wynalazków
  • obserwujemy ciekawe wynalazki – dawniej i dziś
  • dostrzegamy ich piękno, pożyteczność, wykorzystanie, zastosowanie
  • dostrzegamy zmiany wynalazków na przestrzeni czasu
  • poznajemy środki transportu i budownictwo – dawniej i dziś

RECEPTA  NA ZDROWIE

  • spożywamy zdrową żywność- jemy owoce, warzywa, nabiał
  • poznanie piramidy zdrowia
  • ograniczamy spożywanie słodyczy, uświadamiamy ich szkodliwość
  • kształcenie umiejętności kulturalnego spożywania posiłków
  • poznanie wartości odżywczych różnych produktów
  • poznanie podstawowych zasad związanych z dbałością o higienę naszego

ciała – częste mycie rąk, mycie zębów po posiłkach

  • ubieramy się odpowiednio do pory roku i warunków atmosferycznych
  • wybieranie aktywności ruchowej – Ruch to zdrowie

   NA TROPACH WIOSNY

  • powitanie nowej pory roku – wiosny
  • poznajemy charakterystyczne cechy przedwiośnia
  • poznajemy pierwsze wiosenne kwiaty-zwiastuny wiosny,
  • poznajemy kwiaty, które są pod ochroną
  • obserwacja przyrody –kwiatów, drzew, ptaków w czasie spacerów
  • obserwujemy zmiany w przyrodzie
  • poznajemy charakterystycznecechy marcowej pogody
  • rozwijanie umiejętności społecznych i emocjonalnych

 

MORSKIE PODRÓŻE I OPOWIEŚCI

  • poznanie pojazdów wodnych
  • poznanie zasobów morza Bałtyckiego
  • poznanie alfabetu Morse; a, latarni morskich
  • poznanie międzynarodowego sygnału SOS
  • wie do czego służy koło ratunkowe
  • rozwijanie ekspresji twórczej – statki, łódki, rafy koralowej

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZY

dla  gr. starszej na miesiąc luty

 POLARNA WYPRAWA

  • poznanie wartości – dobro, piękno, prawda
  • poznajemy charakterystyczne cech lodowej krainy
  • obserwujemy ciekawe miejsca w zimowej szacie
  • dostrzegamy piękny zimowy krajobraz na Biegunie północnym i południowym
  • dostrzegamy zmiany w długości dnia i nocy
  • poznajemy życie Eskimosów ich zajęcia, mieszkanie.

NA WIŚLANYM SZLAKU

  • słuchanie legend o Polsce, Krakowie i Warszawie
  • poznajemy ulubione baśnie, bajki, wiersze i opowiadania
  • słuchamy legendy, baśnie i bajki  – audiobook
  • poznajemy różnych bohaterów bajek
  • potrafimy opowiadać bajki, tworzymy własne książki
  • wiemy jak powstaje książka, oglądamy albumy o Polsce
  • rozbudzanie zainteresowań czytelniczych
  • poznanie piękna naszej Ojczyzny

 

 SZTUKA BLISKO NAS

  • poznanie wartości – dobro, piękno, prawda
  • rozwijanie umiejętności społecznych i emocjonalnych
  • uczestniczenie w różnych zabawach – tematycznych
  • wyrażanie i nazywanie emocji, uczuć, wrażeń
  • czerpanie radości z poznawania sztuki i jej piękna
  • budowanie atmosfery dobrej współpracy i komunikacji w grupie

 

KARNAWAŁ NA ŚWIECIE

  • poznanie wartości – dobro, piękno, prawda
  • poznanie tradycji związanych z karnawałem
  • tradycje i zwyczaje karnawałowe
  • wykonanie masek na bal karnawałowy
  • bal przebierańców – nazywanie różnych strojów przebierańców
  • uczestniczenie w zabawach organizowanych przez nauczyciela,
  • wyrażanie radości i satysfakcji
  • rozwijanie poczucia rytmu
  • rozwijanie ekspresji twórczej

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZY

dla  gr. starszej na miesiąc styczeń

 ZEGARY I KALENDARZE – NOWY ROK

  • witamy Nowy Rok 2014
  • rozpoznajemy i nazywamy pory roku, dni tygodnia, miesięcy
  • określanie aktualnej pory roku, miesiąca, dnia tygodnia
  • poznajemy kalendarze, ich rola w określaniu dni tygodnia
  • nazywanie miesięcy i dni tygodnia
  • dostrzeganie rytmicznej zmiany czasu
  • poznanie wartości – dobro, piękno, prawda- co przyniesie Nowy Rok

SERCE DLA BABCI I DZIADKA

  • słuchanie opowieści babci i dziadka
  • poznajemy całą swoją rodzinę
  • oglądamy albumy rodzinne
  • wyrabiamy szacunek i wdzięczność do osób bliskich
  • wykonanie zaproszeń i upominków
  • przygotowanie programu artystycznego na Uroczystość

z okazji ,,Dnia Babci i Dziadka” oraz Koncert Kolęd

  • wspólne spotkania z babcią i dziadkiem

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZY

dla  gr. starszej na miesiąc grudzień

 

NASZE EMOCJE

  • poznanie wartości – dobro, piękno, prawda
  • rozwijanie umiejętności społecznych i emocjonalnych
  • uczestniczenie w różnych zabawach – tematycznych
  • wyrażanie i nazywanie emocji
  • czerpanie radości ze wspólnej zabawy
  • budowanie atmosfery dobrej współpracy i komunikacji w grupie

SPOTKANIE ZE ŚW. MIKOŁAJEM

  • słuchanie legendy o Św. Mikołaju
  • stworzenie atmosfery tajemniczości i oczekiwania na
  • przyjście Św. Mikołaja
  • wyrażanie radości ze spotkania ze Św. Mikołajem
  • jesteśmy pomocnikami Św. Mikołaja
  • śpiewamy piosenki i bawimy się ze Św. Mikołajem

 

KULINARNE PRZYGOTOWANIE DO ŚWIĄT

 

  • pomagamy rodzicom w pracach i porządkach świątecznych
  • poznajemy domowe sprzęty i urządzenia elektryczne
  • korzystamy z wybranych urządzeń
  • poznanie wartości odżywczych różnych produktów
  • poznanie piramidy żywieniowej
  • wdrażanie nawyków zdrowego odżywiania

ŚWIĘTA BOŻEGO NARODZENIA – TRADYCJE I ZWYCZAJE

  • pomagamy mamie w pracach i porządkach świątecznych
  • poznajemy zwyczaje i tradycje związane ze świętami
  • Bożego Narodzenia
  • wykonujemy ozdoby choinkowe wg własnych pomysłów,
  • ubieramy choinkę
  • składamy sobie życzenia , łamiemy się opłatkiem
  • spotkanie wigilijne w przedszkolu

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZY

dla  gr. starszej na miesiąc listopad

 

DBAMY O BEZPIECZEŃSTWO

  • dostrzegamy piękno przyrody w naszej miejscowości
  • uczymy się zasad bezpiecznego poruszania się po  drodze i ulicy
  • organizowanie doświadczeń –ćwiczenia w przechodzeniu na drugą stronę
  • poznanie różnych środków transportu lądowego, wodnego, powietrznego
  • poznanie znaczenia pasów, sygnalizacji świetlnej, znaków drogowych
  • poznanie pojazdów specjalistycznych i ich numerów telefonów
  • poznanie swojego adresu zamieszkania

KOCHAMY CIĘ POLSKO

  • rozwijanie poczucia przynależności narodowej
  • utrwalenie nazwy naszego kraju, symboli narodowych: flagi, godła, hymnu
  • zapoznanie z mapą polski i jej sąsiadami
  • wskazywanie na mapie wybranych miast i rzek
  • poznanie stolicy Polski , wybranych zabytków, herbu i legend
  • poznanie wielkich Polaków np.: F. Chopina, M. Kopernika
  • poznanie mapy Europy, wybranych państw należących do UE, flagę UE
  • budowanie przywiązania do tradycji historii i symboli narodowych

DESZCZEM MALOWANE

  • dostrzegamy barwy jesiennego lasu i zmiany w przyrodzie
  • rozpoznajemy i nazywamy charakterystyczne cechy pogody
  • prowadzimy zabawy badawcze – jak powstaje deszcz?
  • określamy właściwości wody, co pływa?, co tonie?
  • poznajemy obieg wody w przyrodzie, parowanie, skraplanie
  • prowadzenie obserwacji zjawisk przyrodniczych
  • prowadzenie kalendarza pogody
  • określanie jesiennego nastroju,
  • słuchanie odgłosu padającego deszczu i wiatru

NASZE EMOCJE

  • poznanie wartości – dobro, piękno, prawda
  • rozwijanie umiejętności społecznych i emocjonalnych
  • uczestniczenie w różnych zabawach – tematycznych
  • wyrażanie i nazywanie emocji
  • czerpanie radości ze wspólnej zabawy
  • budowanie atmosfery dobrej współpracy i komunikacji w grupie

PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZY

dla  gr. starszej na miesiąc październik

 

ZAPACHY I SMAKI  JESIENI

  • rozpoznawanie i nazywanie wybranych warzyw, rozróżnianie zapomocą wzroku, dotyku, smaku, zapachu
  • wycieczka do ogrodu warzywnego, zachęcanie do spożywania warzyw, wartości odżywcze surowych warzyw
  • zapoznanie ze sposobami przetwarzania i przechowywania warzyw, nazywanie przetworów z warzyw
  • poznajemy i nazywamy  drzewa  owocowe, rozpoznajemy owoce za    pomocą dotyku i smaku, dostrzegamy piękno jesiennego sadu, bogactwo jego barw, kształtów i zapachów
  • poznanie wybranych owoców egzotycznych
  • nazywanie przetworów z owoców – kompoty, soki

SZTUKA BYCIA RAZEM

  • wdrażanie do przestrzegania zasad i norm obowiązujących w grupie rówieśniczej,
  • wprowadzenie w świat wartości moralnych, takich jak: dobro, piękno, prawda,
  • wdrażanie do racjonalnego korzystania z mediów (telewizja, komputer), w sposób korzystny dla zdrowia i relacji międzyludzkich,
  • rozwijanie zainteresowań książką, czytelnictwem
  • rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania emocji

O CZYM SZUMIĄ DRZEWA

  • dostrzegamy piękne barwy jesiennego lasu, rozpoznajemy i nazywamy drzewa, znajdujące się w bliskim otoczeniu, szanujemy przyrodę
  • gromadzimy skarby lasu do kącika przyrody- żołędzie, kasztany, szyszki, jarzębina- wykorzystanie ich podczas zajęć
  • rozpoznawanie i nazywanie grzybów jadalnych i trujących
  • nawiązywanie bezpośredniego kontaktu z przyrodą w czasie spacerów do lasu

 

JESIENNE STRATEGIE ZWIERZĄT

·        poznanie  zwierząt, które zapadają w zimowy sen, – poznajemy i nazywamy zimowe mieszkania zwierząt
  • poznanie różnych sposobów  przygotowania zwierząt do zimy, robienie zapasów, zasypianie
  • nazywanie zwierząt żyjących w lesie – wyrabianie przyjaznego stosunku do zwierząt, zwrócenie uwagi na zmiany zachodzące w wyglądzie zwierząt

 

PLAN   PRACY  WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNY

dla  gr. starszej na miesiąc wrzesień

JA I TY TO MY – WITAMY  W PRZEDSZKOLU

  • poznajemy zabawki i urządzenia, urządzamy kąciki zabaw
  • poznajemy otoczenie przedszkola, poznajemy inne pomieszczenia- łazienka, szatnia, jadalnia
  • ustalenie norm i zasad zachowania w grupie, stworzenie przyjaznej atmosfery w grupie, wzajemne poznanie się dzieci
  • kształtowanie umiejętności wyrażania i nazywania swoich emocji

SPOTKANIE Z LATAWCEM

  • zabawy badawcze, obserwacja warunków atmosferycznych ze zwróceniem uwagi na wiatr i jego znaczenie w przyrodzie
  • zabawy oddechowe, ruchowe, tematyczne,
  • eksperymentowanie, obserwowanie i wnioskowanie, zabawy badawcze z latawcem
  • latawiec żywiołów – poznanie 4 żywiołów i ich cech

POŻEGNANIE LATA – WSPOMNIENIA Z WAKACJI

  • poznawanie ważniejszych regionów Polski, oglądanie zdjęć i ilustracji z miejsc gdzie dzieci spędziły wakacje
  • odwoływanie się do wrażeń dzieci , dzielenie się przeżyciami
  • dostrzeganie pięknych zakątków w naszym kraju
  • dostrzeganie zmian w przyrodzie
  • nabywanie wiedzy o własnym kraju poprzez zabawy z mapą

 

TAJEMNICE ZIEMI

  • nasza planeta Ziemia, zapoznanie z mapą i globusem
  • poznawanie historii powstawania węgla kamiennego
  • poznajemy właściwości wybranych minerałów- węgla i soli
  • słuchamy opowieści o dinozaurach, poznanie różnych dinozaurów
  • potrafimy nazwać wybrane dinozaury i określić ich charakterystyczne cechy, poznajemy wybrane rośliny – olbrzymie paprocie
  • zwiedzanie Parku dinozaurów w Zatorlandii
  • wielozmysłowe poznanie otaczającego świata
Nasi partnerzy
Skip to content