Ogłoszenia ikonka

Uwaga – zmiana numeru telefonu: (12) 271 11 77

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE   STARSZAKI

STYCZEŃ

 

Mijają dni, miesiące, lata

  • Poznanie narzędzi, które służyły i służą do pomiaru czasu.
  • Podejmowanie prób odczytywania godzin na tarczy zegara.
  • Dostrzeganie zmian w przyrodzie oraz w wyglądzie człowieka pod wpływem upływającego czasu.
  • Utrwalenie określeń: co było najpierw?, co jest teraz?, co będzie potem? oraz pojęć: wczoraj, dziś, jutro.
  • Utrwalenie nazw pór dnia, pór roku, dni tygodnia oraz kolejności w jakiej występują.
  • Porównywanie różnych kalendarzy, ustalenie co w nich jest wspólnego, odnajdywanie ważniejszych dat.
  • Nazywanie miesięcy, zapamiętanie miesiąca urodzin.
  • Poznanie litery s, S drukowanej i pisanej.
  • Układanie historyjek obrazkowych zgodnie z następstwem czasowym.
  • Doskonalenie umiejętności swobodnych improwizacji ruchowych podczas zabaw przy muzyce.

 

 

Babcia i dziadek

  • Uświadomienie relacji pokrewieństwa i właściwe nazywanie członków rodziny.
  • Dostrzeganie ważnej roli babci i dziadka w rodzinie, okazywanie szacunku dla Ich codziennego wysiłku.
  • Rozbudzanie zainteresowania poznawaniem historii własnej rodziny.
  • Poznanie litery b, B drukowanej i pisanej.
  • Odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 8.
  • Rozwiązywanie zadań tekstowych, układanie działań z liczmanów i znaków oraz podawanie wyników.
  • Rozwijanie wyobraźni muzycznej i poczucia rytmu.
  • Doskonalenie umiejętności współpracy w grupie podczas przygotowywania Jasełek.
  • Przygotowanie niespodzianek dla babć i dziadków.
  • Spotkanie z babciami i dziadkami w przedszkolu z okazji Ich Święta – zaprezentowanie Jasełek, złożenie życzeń, wręczenie prezentów, poczęstunek.

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE – STARSZAKI

GRUDZIEŃ

 

Jak wyglądał świat przed milionami lat?

  • Wzbogacenie wiedzy o czasach prehistorycznych.
  • Odbycie wirtualnej wycieczki do kopalni węgla.
  • Pozyskane wiedzy o pracy górników.
  • Poznanie właściwości fizycznych węgla oraz jego zastosowania.
  • Poznanie litery l i L drukowanej i pisanej.
  • Utrwalenie pojęć: mniej, więcej, tyle samo; zapoznanie ze znakami <, >, =.
  • Rozwijanie koncentracji i uwagi podczas zabaw w kodowanie.
  • Spotkanie ze Świętym Mikołajem.

 

Idzie zima ze śniegiem

 

  • Doskonalenie umiejętności eksperymentowania, szacowania i przewidywania.
  • Opisywanie zmian występujących w przyrodzie i wiązanie ich z aktualną porą roku.
  • Ustalenie zasad bezpieczeństwa obowiązujących podczas zabaw zimowych.
  • Organizowanie zabaw na śniegu (jeżeli warunki pogodowe pozwolą).
  • Poznanie litery y, Y drukowanej i pisanej.
  • Odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 7, rozwijanie umiejętności liczenia.
  • Rozwijanie orientacji przestrzennej.
  • Tworzenie improwizacji rytmicznych i melodycznych na temat zimy i jej uroków.
  • Spotkanie z Panią pielęgniarką.

 

Idą święta  

  • Utrwalenie tradycji i zwyczajów związanych ze Świętami Bożego Narodzenia.
  • Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na dany temat.
  • Dostrzeganie rytmu i stałego następstwa dni tygodnia.
  • Poznanie litery r, R drukowanej i pisanej.
  • Kształtowanie umiejętności czytania sylab i układania z nich wyrazów.
  • Wyrabianie koordynacji słuchowo – wzrokowo – ruchowej.
  • Przygotowanie i zaprezentowanie pastorałki na „Szkolny Konkurs Kolęd                            i Pastorałek”.
  • Ubieranie choinki, przygotowanie stołu do przedszkolnej Wigilii, spotkanie opłatkowe ze Średniakami, złożenie życzeń świątecznych, śpiewanie kolęd i pastorałek.

 

 

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE –  STARSZAKI  – LISTOPAD

Moja rodzina i mój dom

  • Przypomnienie ról poszczególnych członków rodziny, nazywanie stopnia pokrewieństwa, opisywanie na czym polega ich praca, nazywanie narzędzi.
  • Utrwalenie nazw pomieszczeń znajdujących się w domu.
  • Poznanie litery i, I drukowanej i pisanej.
  • Utrwalenie cech trójkąta, dostrzeżenie efektu odbicia i symetrii podczas manipulowania lusterkiem.
  • Poznanie wybranych właściwości magnesów.
  • Kształtowanie właściwych zachowań wobec zwierząt domowych.
  • Poznanie wybranych urządzeń wykorzystywanych w gospodarstwie domowym dawniej i dziś.

Co powinienem wiedzieć o Polsce?

  • Poszerzanie wiadomości o Polsce, utrwalenie pojęcia „niepodległość”.
  • Rozpoznawanie znanych Polek i Polaków oraz Ich osiągnięć.
  • Słuchanie polskich legend.
  • Słuchanie polskich pieśni ludowych, poznanie kroków poloneza.
  • Poznanie litery t, T drukowanej i pisanej.
  • Odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 5, rozwijanie umiejętności liczenia.
  • Obejrzenie akademii z okazji Narodowego Święta Niepodległości.

Moje prawa i obowiązki

  • Uświadomienie dzieciom ich praw i obowiązków, utrwalenie praw i obowiązków przedszkolaka.
  • Rozróżnianie i nazywanie różnych emocji, poznanie sposobów radzenia sobie z nimi.
  • Doskonalenie umiejętności dokonywania analizy i syntezy głoskowej.
  • Poznanie litery d, D drukowanej i pisanej.
  • Odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 0.
  • Nazywanie kierunków w przestrzeni: prawo, lewo, góra, dół, posługiwanie się symbolami.
  • Rozwijanie umiejętności współdziałania w grupie.
  • Doskonalenie koncentracji, uwagi i refleksu.

Moje zdrowie i bezpieczeństwo

  • Wyjaśnienie na czym polega zdrowy styl życia.
  • Ocenianie zachowań sprzyjających lub zagrażających bezpieczeństwu i zdrowiu.
  • Omówienie piramidy zdrowego odżywiania i aktywności fizycznej.
  • Poznanie znaczenia powiedzeń związanych ze zdrowiem i czystością.
  • Poznanie litery k, K drukowanej i pisanej.
  • Odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 6.
  • Rozwijanie sprawności fizycznej, dbanie o prawidłową postawę ciała.
  • Doskonalenie umiejętności tworzenia improwizacji ruchowych.

 

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE STARSZAKI  PAŹDZIERNIK

 

Idzie jesień… przez ogród i sad

  • Przypomnienie właściwości zdrowotnych owoców i warzyw.
  • Rozwijanie wrażliwości wzrokowej, węchowej, smakowej i dotykowej.
  • Poznanie różnych sposobów przetwarzania oraz przechowywania owoców i
  • Doskonalenie umiejętności dokonywania analizy i syntezy głoskowej.
  • Poznanie litery o, O drukowanej i pisanej.
  • Odkrywanie zapisu cyfrowego liczb 1 i 2.
  • Rozwijanie wyobraźni i kreatywności oraz umiejętności argumentowania.

Idzie jesień… do zwierząt

  • Wzbogacenie wiadomości na temat zmian zachodzących w życiu w wybranych zwierząt jesienią.
  • Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych.
  • Poznanie właściwości wybranych orzechów.
  • Poznanie litery a, A drukowanej i pisanej.
  • Odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 3.
  • Rozwijanie umiejętności współdziałania w grupie.
  • Doskonalenie koncentracji, uwagi i refleksu.

Skąd mamy te produkty?

  • Poznanie pracy osób wykonujących wybrane zawody.
  • Porównywanie różnych rodzajów ziaren, pieczywa, poznanie etapów produkcji chleba.
  • Poznanie litery m, M drukowanej i pisanej.
  • Utrwalenie wiadomości o figurach geometrycznych, poznanie właściwości prostokąta.
  • Rozwijanie rozumowania przyczynowo – skutkowego.
  • Rozwijanie sprawności ruchowej, dbanie o prawidłową postawę ciała.
  • Wyrażanie ekspresji twórczej podczas czynności konstrukcyjnych.

Idzie jesień…z deszczem

 

  • Wskazywanie pożytecznej i szkodliwej działalności wiatru.
  • Poznanie litery e, E drukowanej i pisanej.
  • Odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 4.
  • Doskonalenie umiejętności szacowania i przewidywania.
  • Rozwijanie dykcji i prawidłowej artykulacji podczas śpiewu oraz wypowiadania sylab dźwiękonaśladowczych.
  • Doskonalenie umiejętności tworzenia improwizacji melodycznych.
  • Rozwijanie orientacji na płaszczyźnie.

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE STARSZAKI –WRZESIEŃ

 

To jestem ja

  • Dzielenie się wspomnieniami z wakacji, oglądanie pamiątek i zdjęć.
  • Doskonalenie umiejętności rozpoznawania zapisu swojego imienia.
  • Uwrażliwienie na konieczność ochrony i higieny narządów zmysłów.
  • Układanie rytmów, doskonalenie pamięci.
  • Rozwiązywanie zagadek logicznych i ruchowych.
  • Aktywizowanie różnych części ciała podczas zabaw ruchowych i muzycznych.

Moja grupa

  • Ułożenie zasad i zawarcie umów regulujących bezpieczne funkcjonowanie w grupie.
  • Dostrzeganie wartości zwrotów grzecznościowych i współpracy.
  • Szanowanie emocji swoich i innych.
  • Wdrażanie do racjonalnego wykorzystania czasu na zabawę.
  • Kształtowanie elementarnych nawyków porządkowych.
  • Doskonalenie kompetencji matematycznych: położenia przedmiotów w przestrzeni, przeliczanie elementów zbiorze.

Moja droga do przedszkola

  • Uświadomienie konieczności przestrzegania zasad gwarantujących bezpieczeństwo  w czasie spacerów w okolicach przedszkola, reagowanie na umowne sygnały.
  • Wzbogacenie zasobu słownictwa, utrwalenie elementarnej wiedzy i kształtowanie właściwych nawyków z zakresu ruchu drogowego.
  • Poznanie roli samochodów uprzywilejowanych, utrwalenie numerów telefonów alarmowych.
  • Przedstawienie scenek dramowych o udzielaniu pierwszej pomocy.
  • Utrwalenie znajomości nazwiska i adresu zamieszkania.
  • Spotkanie z policjantem.

Idzie jesień przez las i park

  • Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią.
  • Bogacenie wiedzy przyrodniczej (oznaki i dary jesieni, drzewa, grzyby).
  • Rozwijanie aktywności badawczej, wyciąganie wniosków z obserwacji.
  • Wykorzystywanie materiału przyrodniczego do zabaw.
  • Tworzenie zdrobnień i rymów.
  • Doskonalenie syntezy głoskowej.

 

Nasi partnerzy
Skip to content