Ogłoszenia ikonka

Uwaga – zmiana adresu email: sp@kornatka.com.pl

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE   ŚREDNIAKI – MARZEC

 

Zwierzęta na świecie

  • Wzbogacenie wiedzy o wybranych zwierzętach, przedstawicielach różnych środowisk przyrodniczych.
  • Dostrzeganie różnic w budowie dzikich zwierząt.
  • Kształtowanie poczucia życzliwości, szacunku i troski wobec zwierząt.
  • Dzielenie nazw zwierząt egzotycznych na sylaby i głoski.
  • Rozwiązywanie zagadek o zwierzętach.
  • Rozróżnianie zbiorów równolicznych i nierównolicznych.

Czy dinozaury żyły naprawdę?

  • Poznanie różnych gatunków dinozaurów, porównywanie ich wyglądu, sposobu poruszania się, odżywiania oraz przyczyn wyginięcia.
  • Zorganizowanie warsztatu pracy paleontologa, odkrywanie ciekawostek o tym zawodzie.
  • Zainteresowanie historią powstawania węgla kamiennego, jego właściwościami.
  • Rozwijanie mowy, układanie dalszego ciągu historyjki.
  • Doskonalenie umiejętności posługiwania się pojęciami dotyczącymi kierunku w przestrzeni.

Nadchodzi wiosna

  • Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie wczesną wiosną, dostrzeganie  i nazywanie różnych zjawisk atmosferycznych.
  • Prowadzenie obserwacji pogody i rejestrowanie jej w kalendarzu pogody.
  • Utrwalenie nazw pór roku, dni tygodnia oraz kolejności w jakiej występują.
  • Rozwijanie umiejętności współpracy w zabawie oraz w sytuacjach zadaniowych.
  • Wyzwalanie ekspresji ruchowej i rozwijanie sprawności fizycznej.

Nadeszła wiosna    

  • Rozpoznawanie i nazywanie zwiastunów wiosny.
  • Prowadzenie obserwacji przyrodniczych, wyciąganie wniosków.
  • Wzbogacenie wiedzy o ptakach, motylach i pszczołach.
  • Doskonalenie sprawności manualnej, wykonywanie pracy plastycznej zgodnie z pokazem i instrukcją słowną.
  • Rozwijanie umiejętności wokalnych i tanecznych podczas uroczystości „Powitanie wiosny”.

Wielkanoc zwyczaje i tradycje      

  • Przypomnienie tradycji i zwyczajów związanych ze Świętami Wielkanocnymi.
  • Wzbogacenie słownika czynnego i biernego związanego z tematyką świąteczną.
  • Rozwijanie ciekawości poprzez obserwacje i zabawy badawcze z jajkami.
  • Kształtowanie umiejętności wyrażania emocji w różnych formach.
  • Doskonalenie umiejętności dodawania i odejmowania w zakresie 10.
  • Aktywne uczestniczenie w przygotowaniach świątecznych w domu i przedszkolu.

PLAN   PRACY  WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNY  – Luty

Grupa średniaki –  Motylki

 

 

 

  1. MIJA CZAS
  • poznajemy dni tygodnia, miesiące, pory roku
  • określamycharakterystyczne cechy pór roku
  • poznajemy kalendarze, ich rola w określaniu dni tygodnia
  • nazywamy miesiące i dni tygodnia
  • dostrzegamy rytmiczność zmiany czasu
  • poznajemy i oglądamy różne zegary ich dźwięki i odgłosy

 

 

  1. ZIMOWE ZABAWY

 

  • zwracamy uwagę na koloryt i piękno przyrody w zimowej szacie
  • poznajemy zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla zimy
  • wykonujemy doświadczenia ze śniegiem i lodem
  • poznajemy i nazywamy zimowe zabawy na śniegu i lodzie
  • bezpiecznie bawimy się zimą, znamy zasady bezpieczeństwa
  • znamy i wybieramy bezpieczne miejsca do zabaw na śniegu i lodzie

 

PLAN   PRACY  WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNY  – styczeń

Grupa średniaki –  Motylki

 

  1. Królestwo baśni

 

  • interesujemy się książką
  • rozbudzamy zainteresowania literaturą
  • słuchamy wiersze, opowiadania, bajki, legendy
  • poznajemy bajki z klasyki literatury
  • słuchamy bajki opowiadane przez dzieci
  • rozwijamy zainteresowania czytelnicze
  • rozwijamy skupienie uwagi na czytanym utworze
  1. ZIMOWE POTRZEBY PTAKÓW

 

  • obserwujemy zmiany zachodzące w przyrodzie zimą
  • nazywamy ptaki odwiedzające karmnik zimą
  • pomagamy ptakom i zwierzętom w czasie zimy
  • dokarmiamy ptaki, sypanie ziaren do karmnika
  • rozpoznajemy wybrane zwierzęta po śladach
  1. NASI DZIADKOWIE
  • nazywamy członków bliższej i dalszej rodziny
  • rozmawiamy na temat naszych rodzin
  • dzielimy się informacjami na temat ważnych wydarzeń z życia rodziny
  • uczestniczymy w krótkich programach artystycznych
  • wzmacniamy więzi w rodzinie
  • okazujemy uczucia w rodzinie
  • uczestniczymy w uroczystościach rodzinnych
  1. ZIMOWE ZABAWY

 

  • zwracamy uwagę na koloryt i piękno przyrody w zimowej szacie
  • poznajemy zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla zimy
  • wykonujemy doświadczenia ze śniegiem i lodem
  • poznajemy i nazywamy zimowe zabawy na śniegu i lodzie
  • bezpiecznie bawimy się zimą, znamy zasady bezpieczeństwa
  • znamy i wybieramy bezpieczne miejsca do zabaw na śniegu i lodzie

 

PLAN   PRACY  WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNY  – grudzień

Grupa średniaki –  Motylki

 

  1. SPOTKANIE ZE ŚW. MIKOŁAJEM
  • słuchamy legendę o Świętym Mikołaju biskupie
  • stwarzamy atmosferę tajemniczości i oczekiwania na

przyjście  Św. Mikołaja

  • wyrażamy radość ze spotkania ze Św. Mikołajem
  • jesteśmy pomocnikami Św. Mikołaja
  • śpiewamy piosenki i bawimy się ze Św. Mikołajem
  • poznajemy ciekawe zabawy i gry edukacyjne
  1. NADESZŁA ZIMA – POWITANIE PANI ZIMY

 

  • obserwujemy zmiany zachodzące w przyrodzie zimą
  • zwracamy uwagę na kolory i piękno przyrody w zimowej szacie
  • poznajemy zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla zimy
  • prowadzimy doświadczenia ze śniegiem i lodem
  • poznajemy i nazywamy zimowe zabawy na śniegu
  • poznajemy zasady bezpiecznych zabaw na śniegu i lodzie
  1. ŚWIĘTA BOŻEGO NARODZENIA – TRADYCJE I ZWYCZAJE
  • pomagamy rodzicom w pracach i porządkach świątecznych
  • poznajemy zwyczaje i tradycje związane ze świętami

Bożego Narodzenia

  • wykonujemy ozdoby choinkowe wg własnych pomysłów,
  • ubieramy choinkę
  • składamy sobie życzenia , łamiemy się opłatkiem
  • uczestniczymy w spotkaniu wigilijnym w przedszkolu

PLAN   PRACY  WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNY  – listopad

Grupa średniaki –  Motylki

  1. DOMY I DOMKI. KOCHAMY CIĘ POLSKO

 

  • rozwijamy poczucie przynależności narodowej
  • utrwalamy symbole narodowe: flaga, godło, hymn
  • poznajemy mapę polski
  • poznajemy różne domy i domki
  • poznajemy stolicę Polski i wybrane zabytki
  • budujemy przywiązanie do tradycji i symboli narodowych

 

  1. URZĄDZENIA ELEKTRYCZNE
  • poznajemy różne urządzenia elektryczne
  • poznajemy różne formy zastosowania techniki w życiu ludzi
  • korzystamy bezpiecznie z wybranych urządzeń technicznych
  • rozpoznajemy i nazywamy odgłosy urządzeń elektrycznych

 

  1. A DESZCZ PADA, PADA
  • dostrzegamy zmiany w przyrodzie
  • rozpoznajemy i nazywamy charakterystyczne cechy pogody
  • prowadzimy zabawy badawcze – jak powstaje deszcz?
  • określamy właściwości wody, co pływa?, co tonie?
  • poznajemy obieg wody w przyrodzie, parowanie, skraplanie
  • prowadzimy obserwacje zjawisk przyrodniczych
  • określamy jesienne nastroje pogodowe
  • naśladujemy odgłosy padającego deszczu i wiatru

 

  1. DBAMY O ZDROWIE
  • kształtujemy nawyki dbania o zdrowie
  • dbamy o higienę całego ciała
  • zachęcamy do przebywania na świeżym powietrzu
  • uczestniczymy w spacerach i zabawach ruchowych
  • ubieramy się odpowiednio do warunków atmosferycznych
  • zdrowo się odżywiamy, jemy warzywa i owoce
  • zapobiegamy chorobom, poprzez dbanie o zdrowie
  • poznajemy pracę lekarza i pielęgniarki

 

PLAN   PRACY  WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNY  –  październik

Grupa średniaki –  Motylki

1.JESIEŃ W SADZIE

 

  • poznajemy wybrane owoce i drzewa owocowe
  • poznajemy przetwory z owoców
  • rozpoznajemy i nazywamy owoce po wyglądzie, smaku i zapachu
  • smakujemy owoce, degustacja określanie walorów smakowych
  • rozwijamy umiejętności liczenia
  • rozwijamy umiejętności segregowania wg wielkości kształtu i koloru
  1. 2. JESIEŃ NA DZIAŁCE

 

  • rozpoznajemy i nazywamy wybrane warzywa
  • rozróżniamy warzywa za pomocą wzroku, dotyku, smaku, zapachu
  • idziemy na wycieczkę do ogrodu warzywnego
  • spożywamy warzywa, znamy wartości odżywcze surowych warzyw
  • poznajemy sposoby przetwarzania i przechowywania warzyw
  • poznajemy i nazywamy przetwory z warzyw
  1. NASZE RODZINY
  • podajemy informację: jak ma na imię mama, tata
  • podajemy informację, jakie zawody wykonują rodzice, czym się zajmują
  • opisujemy wygląd rodziców, dostrzeganie ich charakterystycznych cech
  • określamy czynności domowe wykonywane przez poszczególnych członków rodziny
  • wzmacniamy więzi emocjonalnej z rodziną, uczucia i emocje
  • dzielimy się wiedzą na temat życia w rodzinie, wspólne spędzanie czasu

 

  1. NASI DOMOWI ULUBIEŃCY

 

  • poznajemy dorosłe i młode zwierzęta domowe – kot, pies, rybki, chomik, żółw, świnka morska,
  • nazywamy domy zwierząt, poznajemy sposoby poruszania się zwierząt, odżywiania się oraz ich odgłosy
  • poznajemy znaczenie hodowli zwierząt dla ludzi
  • określamy znaczenie barwy ochronnej w życiu zwierząt
  • poznajemy zasady dbania o zwierzęta hodowane w domu:  karmienie ich, wizyty u weterynarza,  zapewnienie odpowiedniego miejsca na odpoczynek i sen, wychodzenie na spacer

ZAMIERZENIA  WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE ŚREDNIAKI WRZESIEŃ

Witaj w przedszkolu

  • poznajemy zabawki i urządzenia , urządzamy kąciki zabaw
  • poznajemy otoczenie przedszkola, poznanie  nowych dzieci
  • poznajemy inne pomieszczenia- łazienka, szatnia, jadalnia
  • nazywamy inne pomieszczenia i wiemy do czego służą
  • stosujemy formy grzecznościowe względem siebie w każdej sytuacji
  • ustalamy normy współżycia społecznego
  • ustalamy kodeks przedszkolaka – Nasze umowy

Dzielne przedszkolaki

  • podajemy informację: jak mam na imię, gdzie mieszkam
  • szanujemy własność swoją i własność innych
  • uczestniczymy w porządkowaniu sali po skończonej zabawie
  • porządkujemy po sobie miejsce pracy
  • szanujemy  i dbamy o  zabawki
  • współdziałamy podczas zabaw, tańców i gier integracyjnych
  • dzielimy się wrażeniami z wakacji

Droga do przedszkola

  • dostrzegamy piękno przyrody w naszej miejscowości
  • uczymy się zasad bezpiecznego poruszania się po drodze i ulicy
  • ćwiczymy w przechodzeniu na drugą stronę
  • poznajemy różne środki transportu lądowego, wodnego, powietrznego
  • poznajemy znaczenia pasów, sygnalizacji świetlnej, znaków drogowych
  • poznajemy pojazdy specjalistyczne i numery telefonów alarmowych

 

Jesień w lesie. Co nam daje jesień?

  • dostrzegamy piękno przyrody w naszej miejscowości
  • poznajemy środowisko przyrodnicze, poznajemy drzewa i liście
  • poznajemy kolory pani  jesieni,
  • poznajemy grzyby jadalne i niejadalne.
  • obserwujemy zmiany zachodzące w przyrodzie jesienią
  • nazywamy owoce drzew leśnych
  • obserwujemy na wybranych przykładach zwierząt i ptaków – jak zwierzęta i ptaki przygotowują się do nadchodzącej zimy
Nasi partnerzy
Skip to content