Ogłoszenia ikonka

Uwaga – zmiana adresu email: sp@kornatka.com.pl

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE
STARSZAKI – KWIECIEŃ

Mamy różne charaktery

  • Rozwijanie umiejętności rozróżniania emocji.
  • Wyrabianie zdolności wyrażania emocji podczas zabawy.
  • Rozwijanie umiejętności współdziałania w zabawie, kształtowanie postaw prospołecznych.
  • Zwrócenie uwagi na podstawowe wartości w życiu człowieka.
  • Rozwijanie koncentracji uwagi.

Wiosna na wsi

  • Wzbogacanie wiedzy na temat zwierząt z gospodarstw wiejskich.
  • Zapoznanie z różnymi rodzajami wag, rozwijanie umiejętności szacowania wagi.
  • Rozwijanie ogólnej wiedzy przyrodniczej dzieci.
  • Wyzwalanie chęci udziału we wspólnych zabawach i wypowiadania się na dany temat.
  • Rozwijanie umiejętności pracy w grupie i kreatywności.

Dbamy o przyrodę

  • Rozwijanie opiekuńczego stosunku względem planety.
  • Przypomnienie zasad segregowania śmieci.
  • Wzbogacanie wiedzy na temat ekologii i bycia ekologicznym.
  • Rozwijanie umiejętności liczenia.
  • Dbanie o dokładność wykonywania zadań.
  • Rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter.

Polska nasza Ojczyzna

  • Wzbogacanie wiadomości na temat miejscowości i regionu, w których mieszkają dzieci.
  • Rozwijanie umiejętności mierzenia objętości płynów oraz zainteresowań badawczych.
  • Utrwalanie wyglądu polskich symboli narodowych.
  • Rozwijanie zainteresowań dzieci Europą.
  • Rozwiązywanie zagadek i rozwijanie logicznego myślenia.
  • Doskonalenie umiejętności współdziałania podczas zabaw grupowych.

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE
STARSZAKI – MARZEC

Tajemnice kosmosu

  • Wzbogacanie wiadomości na temat Układu Słonecznego.
  • Utrwalanie pojęcia następstwa czasu oraz cykliczności pór roku.
  • Poszerzanie słownika czynnego o nowe pojęcia: kosmos, Układ Słoneczny, planety, przestrzeń kosmiczna, pojazd kosmiczny, skafander, astronauta, gwiazdy.
  • Rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter, rozwijanie słuchu fonematycznego.
  • Rozwijanie umiejętności kodowania.

Zwierzęta sprzed milionów lat

  • Poznawanie zwierząt żyjących w epoce lodowcowej.
  • Zapoznanie z graficznym znakiem odejmowania.
  • Zaciekawienie historią, zawodem paleontologa i archeologa, wzbogacanie słownictwa.
  • Rozwijanie sprawności manualnej.
  • Uświadamianie konieczności podejmowania aktywności fizycznej.

Pogoda marcowa

  • Rozwijanie zainteresowania procesami zachodzącymi w przyrodzie.
  • Wzbogacanie wiedzy na temat roślin, zakładanie zielonego ogródka na parapecie.
  • Zapoznanie z symbolami pogody, prowadzenie kalendarza.
  • Poznanie zwiastunów wiosny.
  • Rozwijanie orientacji przestrzennej.

Wiosno, ach to ty!

  • Utrwalanie wiadomości na temat ptaków wracających do Polski na wiosnę.
  • Rozwijanie słuchu fonematycznego.
  • Odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 10.
  • Poszerzanie informacji na temat wiosennych prac w ogrodzie.
  • Kształtowanie postawy badawczej.
  • Doskonalenie umiejętności współdziałania podczas zabaw grupowych.

Wielkanoc

  • Zapoznanie z tradycjami wielkanocnymi.
  • Poznanie ciekawostek na temat pisanek.
  • Rozwijanie umiejętności swobodnego wypowiadania się na określony temat.
  • Rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 10.
  • Utrwalanie znajomości poznanych głosek i liter.
  • Nabywanie umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach.

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE   STARSZAKI – LUTY

 

Baśnie, bajki, bajeczki

  • Opowiadanie o swoich bajkowych upodobaniach, preferencjach i domowych zwyczajach czytelniczych.
  • Zapoznanie z procesem wydawniczym, wzbogacenie słownictwa.
  • Wykonanie własnej mini książeczki obrazkowej, opowiadanie rówieśnikom jej treści.
  • Utrwalenie zasad korzystania z książek oraz obowiązku ich poszanowania.
  • Odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 8, doskonalenie umiejętności dodawania.
  • Rozwiązywanie zagadek słowno – obrazkowo – ruchowych dotyczących bohaterów różnych baśni i bajek; przyporządkowanie bohaterów i rekwizytów do odpowiedniej
  • Rozwijanie sprawności ruchowej i orientacji przestrzennej.

 

Wspaniałe zabawy na śniegu

                        

  • Wzbogacenie wiedzy o wybranych sportach zimowych.
  • Bogacenie słownictwa związanego z tematem, skojarzenia, tworzenie liczby mnogiej, budowanie dłuższych wypowiedzi za pomocą spójników: i, a.
  • Poznanie litery w, W drukowanej i pisanej.
  • Rozwijanie zainteresowań badawczych, poznanie różnych rodzajów termometrów, rozpoznawanie temperatury dodatniej i ujemnej.
  • Uświadomienie korzyści jakie niesie za sobą ruch.
  • Utrwalenie zasad bezpiecznych zachowań i zabaw na śniegu i lodzie.
  • Organizowanie zabaw na śniegu z zachowaniem zasad bezpieczeństwa (jeżeli warunki pogodowe pozwolą).
  • Rozwijanie umiejętności zgodnego uczestnictwa w zabawie karnawałowej.

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE   STARSZAKI – STYCZEŃ

 

Tak mija czas

  • Poznanie narzędzi, które służyły i służą do pomiaru czasu.
  • Utrwalenie nazw pór roku, dni tygodnia oraz kolejności w jakiej występują.
  • Porównywanie różnych kalendarzy, ustalenie co w nich jest wspólnego, odnajdywanie ważniejszych dat.
  • Nazywanie miesięcy, zapamiętanie miesiąca urodzin.
  • Podejmowanie prób odczytywania godzin na tarczy zegara.
  • Poznanie litery s, S drukowanej i pisanej.

Zwierzęta zimą

  • Zorganizowanie zimowej stołówki dla ptaków, prowadzenie obserwacji przyrodniczych, wyciąganie wniosków.
  • Poznanie obowiązków leśniczego, rozwiązanie quizu wiedzy o jego pracy.
  • Rozpoznawanie i nazywanie drzew iglastych, próby rozpoznawania tropów zwierząt na śniegu.
  • Poznanie litery n, N drukowanej i pisanej.
  • Kształtowanie umiejętności czytania sylab i układania z nich wyrazów.
  • Doskonalenie umiejętności liczenia w zakresie 7, poznanie graficznego znaku dodawania: +.

Kim są rodzice moich rodziców?

  • Dostrzeganie ważnej roli babci i dziadka w rodzinie, okazywanie szacunku dla Ich codziennego wysiłku.
  • Uświadomienie relacji pokrewieństwa i właściwe nazywanie członków rodziny.
  • Rozbudzanie zainteresowania poznawaniem historii własnej rodziny.
  • Poznanie litery b, B drukowanej i pisanej.
  • Rozwiązywanie zadań tekstowych, układanie działań z liczmanów i znaków oraz podawanie wyników.
  • Przygotowanie niespodzianki dla babć i dziadków; udział w Koncercie Noworocznym – śpiewanie kolęd oraz złożenie życzeń babciom i dziadkom z okazji Ich Święta.

 Fryzjer, weterynarz czy lekarz?

 

  • Poznanie wybranych zawodów dawnych i współczesnych oraz akcesoriów i przyrządów potrzebnych do wykonywania tych zawodów.
  • Zebranie informacji o zawodach wykonywanych przez członków rodziny.
  • Kształtowanie umiejętności społecznych podczas realizacji projektów i zabaw grupowych.
  • Doskonalenie poprawności zadawania pytań, rozwiązywanie rebusów fonetycznych, rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter.
  • Propagowanie postaw proekologicznych oraz zdrowych nawyków żywieniowych.

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE STARSZAKI – GRUDZIEŃ

Odwiedziny Mikołaja

  • Poznanie różnych form pomocy potrzebującym.
  • Rozwijanie umiejętności tworzenia pytań do zdań oznajmujących.
  • Poznanie litery l, L drukowanej i pisanej.
  • Zapoznanie się ze znakami matematycznymi: =, <, >.
  • Rozwiązywanie zagadek słownych i ruchowych.
  • Zredagowanie i wysłanie grupowego listu do Świętego Mikołaja.
  • Spotkanie ze Świętym Mikołajem, zaprezentowanie piosenek, rymowanki, wręczenie przygotowanych niespodzianek.
  • Wizyta w Miejskiej Bibliotece Publicznej w Dobczycach, wypożyczenie książek do czytania.

Zima jest coraz bliżej

  • Utrwalenie cech poszczególnych pór roku oraz ich cyklicznego następowania w ciągu roku.
  • Rozwijanie aktywności badawczej, wyciąganie wniosków z obserwacji śniegu i lodu.
  • Poznanie litery y, Y drukowanej i pisanej.
  • Kształtowanie umiejętności czytania sylab i układania z nich wyrazów.
  • Odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 0, rozwijanie umiejętności liczenia.
  • Doskonalenie orientacji na kartce papieru.
  • Rozwijanie sprawności fizycznej, wdrażanie do rekreacji ruchowej.
  • Organizowanie zabaw na śniegu z zachowaniem zasad bezpieczeństwa (jeżeli

warunki pogodowe pozwolą).

Magia świąt

  • Utrwalenie tradycji i zwyczajów związanych ze Świętami Bożego Narodzenia w Polsce oraz poznanie  tradycji świątecznych w wybranych
  • Wypowiadanie się na temat domowych przygotowań do Świąt Bożego Narodzenia.
  • Poznanie litery r, R drukowanej i pisanej.
  • Odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 7.
  • Doskonalenie umiejętności stosowania liczebników porządkowych.
  • Rozwijanie koordynacji słuchowo – wzrokowo -ruchowej.
  • Przygotowanie niespodzianki dla rodziny.
  • Udział w konkursie „ Kolęd i pastorałek”.
  • Przygotowanie stołu do grupowej Wigilii, złożenie świątecznych i noworocznych życzeń.

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE STARSZAKI – LISTOPAD

A deszcz pada, pada

  • Określanie listopadowej pogody. utrwalenie zjawisk atmosferycznych.
  • Przypomnienie schematu obiegu wody w przyrodzie.
  • Poznanie litery i, I drukowanej i pisanej.
  • Odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 5.
  • Rozwijanie umiejętności stosowania liczebników porządkowych.
  • Układanie rytmów, doskonalenie pamięci.
  • Rozwiązywanie zagadek słownych i ruchowych.

Co powinienem wiedzieć o Polsce?

  • Poszerzanie wiadomości o Polsce, utrwalenie pojęcia „niepodległość”.
  • Poznanie wielkich Polek i Polaków oraz  Ich osiągnięć.
  • Słuchanie polskich legend.
  • Rozpoznawanie melodii polskich tańców narodowych, zauważanie różnic w ich charakterze, poznanie ich podstawowych kroków.
  • Poznanie litery t, T drukowanej i pisanej.
  • Odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 6, rozwijanie umiejętności liczenia.
  • Udział w konkursie „Do hymnu”, obejrzenie akademii z okazji Narodowego Święta Niepodległości.

Zdrowie naszym skarbem

  • Wzbogacenie wiedzy na temat znaczenia ruchu, zdrowego odżywiania oraz dbania                o czystość i porządek w życiu człowieka.
  • Poznanie pracy lekarzy różnych specjalizacji.
  • Przypomnienie zasad dbania o higienę osobistą, utrwalenie prawidłowego sposobu mycia rąk.
  • Uświadomienie dzieciom ich praw i obowiązków.
  • Poznanie litery d, D drukowanej i pisanej.
  • Utrwalenie wiadomości o figurach geometrycznych, poznanie właściwości prostokąta.
  • Rozwijanie sprawności fizycznej, wdrażanie do rekreacji ruchowej.

Co ułatwia pracę w domu?

  • Wypowiadanie się na temat domowych obowiązków.
  • Przypomnienie zasad bezpieczeństwa podczas korzystania z urządzeń elektrycznych.
  • Porównywanie urządzeń domowych z dawnych lat i współczesnych.
  • Wzbogacenie wiedzy na temat nowoczesnych technologii – korzyści i zagrożenia.
  • Poznanie litery k, K drukowanej i pisanej, próby czytania sylab.
  • Wyznaczanie części wspólnej zbiorów.
  • Rozwijanie kreatywności i twórczego myślenia.
  • Świętowanie „Dnia Pluszowego Misia”.

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE STARSZAKI  PAŹDZIERNIK

Jesień w sadzie, w ogrodzie

  • Przypomnienie właściwości zdrowotnych owoców i warzyw.
  • Rozwijanie zmysłów dotyku, smaku i węchu.
  • Poznanie różnych sposobów przetwarzania oraz przechowywania owoców i
  • Tworzenie improwizacji teatralnych wg określonej tematyki.
  • Poznanie litery o, O drukowanej i pisanej.
  • Odkrywanie zapisu cyfrowego liczb 1 i 2.
  • Obejrzenie spektaklu ekologicznego „Niezwykłe przygody Ekoskrzatów”.

Zwierzęta jesienią

  • Wzbogacenie wiadomości o przygotowaniach wybranych zwierząt do zimy.
  • Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych.
  • Doskonalenie umiejętności dokonywania analizy i syntezy głoskowej.
  • Poznanie litery a, A drukowanej i pisanej.
  • Odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 3.
  • Rozwijanie umiejętności współdziałania w grupie.
  • Doskonalenie koncentracji, uwagi i refleksu.

Moja rodzina i mój dom

  • Przypomnienie ról poszczególnych członków rodziny.
  • Porównywanie różnych domów, utrwalenie nazw pomieszczeń znajdujących się w domu.
  • Poznanie litery m, M drukowanej i pisanej.
  • Utrwalenie wiadomości o figurach geometrycznych, poznanie właściwości trójkąta.
  • Klasyfikowanie przedmiotów ze względu na przeznaczenie i przynależność, wykrywanie nonsensów logicznych.
  • Rozwijanie dykcji i artykulacji podczas śpiewu.
  • Spotkanie z podróżnikiem.

Domowi ulubieńcy

  • Wzbogacenie wiedzy o wyglądzie, życiu i zwyczajach zwierząt domowych.
  • Przypomnienie sposobów właściwej opieki nad zwierzętami oraz ograniczonego zaufania do nich.
  • Opowiadanie o uczuciach towarzyszących byciu w roli np.: porzuconego psa, dobrego opiekuna psa, znalazcy kota, gadającej papugi, itp.
  • Poznanie litery e, E drukowanej i pisanej.
  • Odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 4.
  • Doskonalenie umiejętności tworzenia improwizacji melodycznych.

Rozwijanie sprawności fizycznej, dbanie o prawidłową postawę ciała

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE STARSZAKI – WRZESIEŃ

W przedszkolu

  • Poszerzanie wiadomości o Polsce.
  • Wprowadzenie wyrazów do czytania globalnego.
  • Przypomnienie zasad obowiązujących w przedszkolu.
  • Rozwijanie umiejętności skupienia się podczas działania.
  • Poznanie miejsc znajdujących się w przedszkolu.
  • Wdrażanie do zasad bezpieczeństwa obowiązujących podczas korzystania z urządzeń na placu zabaw.
  • Rozwijanie koncentracji i uwagi.

Oto ja

  • Wykonywanie poleceń według instrukcji, rozwijanie spostrzegawczości.
  • Rozwijanie słuchu fonematycznego, wprowadzenie pojęcia głoski.
  • Utrwalenie orientacji w schemacie własnego ciała.
  • Kształtowanie umiejętności aktywnego słuchania.
  • Rozpoznawanie podstawowych zmysłów.
  • Rozwijanie wrażliwości: wzrokowej, smakowej, słuchowej, węchowej, dotykowej.
  • Rozwijanie sprawności manualnej.
  • Doskonalenie umiejętności przeliczania.

Moja droga do przedszkola

  • Poznawanie zasad ruchu drogowego, zapoznanie z sygnalizatorem świetlnym.
  • Zapoznanie z figurą geometryczną – kołem.
  • Układanie rytmów, rozwijanie pamięci.
  • Rozwijanie sprawności fizycznej, współdziałanie w grupie.
  • Doskonalenie wiedzy na temat znaków drogowych.
  • Poszerzanie wiedzy o bezpieczeństwie.
  • Utrwalenie wiadomości na temat zawodów i pojazdów specjalistycznych.
  • Rozwijanie umiejętności udzielania pierwszej pomocy.

Jesień w parku w lesie

  • Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych.
  • Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią.
  • Rozpoznawanie różnych gatunków drzew.
  • Zapoznanie z figurą geometryczną, jaką jest kwadrat.
  • Rozwijanie umiejętności klasyfikowania.
  • Rozwijanie umiejętności tworzenia improwizacji melodycznych.
  • Rozwijanie zainteresowań badawczych.
  • Rozwijanie sprawności manualnej.
Nasi partnerzy
Skip to content