Uwaga – zmiana numeru telefonu: (12) 271 11 77
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE
MALUSZKI- KWIECIEŃ
Wiosna na wsi
- poznajemy dorosłe i młode zwierzęta hodowane na wsi
- wiemy, co nam dają zwierzęta hodowane w gospodarstwie
- uważnie słuchamy wiersza i odpowiadamy na pytania dotyczące wysłuchanego tekstu
- liczymy poprawnie w dowolnym zakresie
- poruszamy się odpowiednio do słyszanego akompaniamentu
- wykonuje estetyczną pracę plastyczną
- wykonujemy masażyk na plecach kolegi stosując się do poleceń
- staramy się samodzielnie przebierać do ćwiczeń gimnastycznych
W świecie teatru
- oglądamy przedstawienia teatralne
- wiemy co to są pacynki i kukiełki
- naśladujemy ruchy, gesty, mimikę różnych postaci
- znamy pojęcia dotyczące położenia w przestrzeni (na, pod, nad, przed, za, obok)
- ustalamy równoliczność zbiorów poprzez łączenie elementów w pary
- powtarzamy z pamięci krótkie wierszyki
- rozpoznajemy wizytówkę swoją i innych dzieci
Ochrona przyrody
- dostrzegamy piękno naszego otoczenia
- wiemy, jak dbać o nasze środowisk
- znamy podstawowe zasady segregacji śmieci
- potrafimy ocenić złe i dobre zachowanie
- segregujemy elementy ze względu na podaną cechę
- rozwiązujemy proste zagadki
- słuchamy ze zrozumieniem
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE.
MALUSZKI – MARZEC
Poznajemy zwierzęta
- dostrzegamy podobieństwa i różnice w budowie dzikich zwierząt
- rozpoznajemy i nazywamy kilka zwierząt polskich i egzotycznych
- naśladujemy ruchy rożnych zwierząt
- powtarzamy z pamięci krótkie wierszyki
- rozwiązujemy zagadki o zwierzętach
- rozpoznajemy swoją wizytówkę
Były sobie dinozaury
- poznajemy prehistoryczne zwierzęta – dinozaury
- uważnie słuchamy opowiadania i odpowiadamy na pytania dotyczące jego treści
- odtwarzamy ruchem treść piosenki
- zwracamy uwagę na piękne ilustracje w encyklopediach dla dzieci
- liczymy poprawnie w dowolnym zakresie (minimum do 4)
- rozpoznajemy wizytówkę swoją i innych dzieci
Wiosna tuż, tuż
- dostrzegamy zmiany w przyrodzie
- wiemy, co to jest przedwiośnie
- poznajemy różne techniki plastyczne
- posługujemy się nożyczkami
- znamy pojęcia dotyczące położenia w przestrzeni (na, pod, nad, przed, za, obok)
- staramy się samodzielnie przebrać do ćwiczeń gimnastycznych
Nadeszła wiosna
- rozpoznajemy zwiastuny wiosny
- znamy czynniki potrzebne do rozwoju roślin
- rozwiązujemy proste zagadki
- słuchamy ze zrozumieniem
- szeregujemy wg wzrastającej i malejącej liczby elementów
- potrafimy okazać radość z nadejścia wiosny
Wielkanoc
- znamy tradycje związane ze Świętami Wielkanocnymi
- umiemy pomóc rodzicom w przygotowaniach do Świąt
- odpowiadamy na pytania dotyczące wysłuchanego opowiadania
- potrafimy opowiedzieć historyjkę obrazkową
- rozpoznajemy wizytówki innych dzieci
- poprawnie liczymy w dowolnym zakresie (minimum do 4)
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE MALUCHY – LUTY
Tak mija nam czas
- dostrzegamy zmiany zachodzące zimą w przyrodzie
- zauważamy naturalny, występujący w przyrodzie rytm dnia i nocy
- wiemy, dlaczego w dzień jest jasno a w nocy ciemno
- potrafimy wymienić kilka czynności wykonywanych o różnych porach dnia
- potrafimy porównywać naszą wysokość z wysokością innych dzieci
- umiemy przedstawić ruchem treść wiersza
Zabawy na śniegu
- wiemy, jak należy ubierać się zimą wychodząc na zewnątrz
- znamy zasady bezpieczeństwa podczas zabaw na śniegu i lodzie
- dostrzegamy uroki zimy, potrafimy ukazać je w pracy plastycznej
- rozwiązujemy proste zagadki
- potrafimy śpiewać zimowe piosenki
- bezpiecznie, wesoło i radośnie bawimy się podczas Balu Karnawałowego
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE MALUCHY – STYCZEŃ
W świecie baśni
- poznajemy różne baśnie
- odpowiadamy na pytania dotyczące wysłuchanego tekstu
- zwracamy uwagę na piękne ilustracje w książkach z bajkami
- wiemy, że nie wolno rozmawiać z nieznajomymi
- znamy liczebniki porządkowe: pierwszy, drugi, trzeci
- recytujemy z pamięci proste wiersze, śpiewamy piosenki
Dokarmiamy ptaki
- wiemy jak pomóc ptakom przetrwać zimę
- znamy ptaki przylatujące do karmnika
- rozpoznajemy ślady ptaków na śniegu
- wiemy, że nie należy dotykać chorych ptaków
Moja Babcia i mój Dziadek
- nazywamy członków najbliższej rodziny
- wzmacniamy więzi rodzinne
- wiemy, jak sprawić przyjemność Babci i Dziadkowi
- uczymy się wierszy i piosenek
- uczestniczymy w uroczystościach rodzinnych
- prezentujemy publiczne swoje umiejętności
Zabawy na śniegu
- dostrzegamy piękno krajobrazu w zimowej szacie
- poznajemy i nazywamy zabawy na śniegu
- znamy zasady bezpieczeństwa podczas zabawy na śniegu
- potrafimy coraz ładnie rysować po śladzie i kolorować kontury
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE MALUCHY – GRUDZIEŃ
Ulubione zabawy i zabawki
- chętnie uczestniczymy w zabawach organizowanych przez nauczyciela
- potrafimy zgodnie bawić się zabawkami z innymi dziećmi
- opowiadamy o ulubionej zabawce
- wspólnie czekamy na spotkanie ze Świętym Mikołajem
- prezentujemy swoje umiejętności wokalne i taneczne
Zima biała
- obserwujemy zmiany zachodzące zimą w krajobrazie
- dostrzegamy piękno przyrody w zimowej szacie
- poznajemy niektóre właściwości fizyczne śniegu i lodu
- poznajemy nowe techniki plastyczne
Święta tuż – tuż.
- poznajemy regionalne zwyczaje związane ze Świętami Bożego Narodzenia
- wykonujemy proste ozdoby choinkowe
- potrafimy śpiewać kolędy
- bierzemy udział w konkursie kolęd
- ubieramy choinkę
- składamy sobie życzenia świąteczne
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE MALUCHY – LISTOPAD
Domy i domki
- znamy nazwę naszej ojczyzny oraz miejscowości w której mieszkamy
- wiemy, jak wygląda flaga Polski
- znamy I i II zwrotkę hymnu Polski
- poznajemy dawne i współczesne domy w naszej okolicy
- wiemy, gdzie mieszkają niektóre zwierzęta
- znamy sposób przygotowania się jeży do nadchodzącej zimy
Urządzenia elektryczne
- rozpoznajemy i nazywamy wybrane urządzenia elektryczne
- wiemy, w jaki sposób urządzenia elektryczne ułatwiają pracę w domu
- znamy zasady bezpieczeństwa związane z urządzeniami elektrycznymi
- rozwiązujemy zagadki słuchowe
- potrafimy coraz ładnie rysować po śladzie i kolorować kontury
- poznajemy nowe techniki plastyczne
A deszcz pada i pada
- dostrzegany zmiany zachodzące w przyrodzie późną jesienią
- znamy zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla jesieni
- potrafimy ubrać się na późnojesienny spacer
- układamy proste rytmy
- zapamiętujemy słowa prostego wiersza
Dbamy o zdrowie
- wiemy dlaczego i jak należy dbać o czystość rąk
- znamy wartość owoców i warzyw dla naszego zdrowia
- lubimy zabawy ruchowe bo służą naszemu zdrowiu
- potrafimy opowiadać historyjki obrazkowe
- słuchamy ze zrozumieniem czytanych opowiadań, odpowiadamy na pytania
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE MALUCHY – PAŹDZIERNIK
Kolorowe warzywa
- znamy nazwy popularnych warzyw
- wiemy, dlaczego należy jeść warzywa
- przyporządkowujemy elementy do danej kolekcji
- rozróżniamy kontrasty dynamiczne – cicho-głośno
- tworzymy różne kompozycje plastyczne
- rozwiązujemy proste zagadki o warzywach
Jesień w lesie
- dostrzegamy zmiany zachodzące w przyrodzie
- nazywamy leśne owoce – kasztany, żołędzie, szyszki,
- dostrzegamy i kontynuujemy proste rytmy
- poznajemy nowe techniki plastyczne
- umiemy troszczyć się o innych
Nasze rodziny
- wiemy, kogo nazywamy przyjacielem
- obserwujemy domy w naszej miejscowości
- śpiewamy nowe piosenki
- recytujemy wiersze
- chętnie rysujemy naszych rodziców
- rozwiązujemy zagadki
Domowi ulubieńcy
- dzielimy się informacjami na temat naszych domowych zwierzątek
- wiemy, jak należy się nimi opiekować
- segregujemy sylwety zwierząt wg podanego kryterium
- znamy najważniejsze części ciała zwierząt
- słuchamy ze zrozumieniem czytanych opowiadań, odpowiadamy na pytania
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE MALUCHY – WRZESIEŃ
Pierwsze dni w przedszkolu
- zgodnie bawimy się zabawkami, dbamy o porządek na sali
- poznajemy się nawzajem
- wiemy jak wygląda nasze imię
- poznajemy zasady zachowania się w łazience i szatni
- znamy nazwy części swojego ciała
- chętnie uczymy się piosenki
Jestem przedszkolakiem
- wiemy, jak należy zachować się w przedszkolu
- przestrzegamy ustalonych reguł życia w grupie przedszkolnej
- rozpoznajemy i nazywamy wybrane kolory
- uczymy się wiersza i piosenki
- bierzemy udział w zabawach dydaktycznych i ruchowych
- chętnie podejmujemy próby samodzielnego rozbierania i ubierania się
Droga do przedszkola
- wiemy, jak bezpiecznie poruszać się po drodze
- wdrażamy się do bezpiecznego chodzenia na spacery i przechodzenia przez przejście dla pieszych
- poznajemy różne pojazdy
- słuchamy uważnie opowiadań
- rozwiązujemy zagadki
Jesień w sadzie
- dostrzegamy piękno przyrody w naszej miejscowości
- segregujemy i nazywamy owoce
- poznajemy ich budowę zewnętrzną i wewnętrzną
- lubimy jeść owoce, rozpoznajemy je po smaku
- porównujemy ilości małych i dużych owoców